Jätteduktig!

Jag är jätteduktig på en sak..  Använda bälte!
Mmm.. många som är kan man tänka, men nu gäller det inte i bilen, utan på bussen..
Mmm.. kanske ingen skillnad enligt många..
Men johoo.. det verkar så.. för det är inte många bältes-klick som hörs på varken morgon eller eftermiddag då jag tillbringar min dyrbara tid på 53:an..
Tanken slog mig speciellt häromdagen, då jag som vanligt satt fastbältad men denna resa fick en ung tjej breve mig, som under hela resan satt o pratade med sin kompis som satt på andra sidan gången.. ingen av dem bältade såklart.. Bussen krängde till flera gånger, o jag kunde i min halv-sömn-dimma se diket närma sig.. (det var aldrig så nära, men ändå..) o det slog mig, att oavsett om jag sitter där bältad så kommer jag få två elefanter över mig innan de ramlar ner/upp på golvet/i taket..
Fan.. jag var nära att säga till dom.. men man är väl svensk? 


Sen finns dom där som inte förstår att min tid på buss är min egen-tid (HaHaHa) o då vill jag ha tyst.. så jag kan sova..
Frågan är vilket som är värst??

/angelica

Kommentarer
Postat av: Anonym

HELT RÄTT! ANVÄND BÄLTE ISTÄLLET FÖR LEKA HJÄLTE!



Ta hand om dig själv

2009-08-16 @ 19:40:53
Postat av: Anna

Bra Angelica! Klokt! Det bästa är att stoppa i lurarna i öronen så får deandra tjattra eller vad de vill =) Trevlig arbetsvecka!

2009-08-16 @ 20:57:04
Postat av: Emma

ja men helt rätt!! Du skulle ha sagt åt dem! =) Japp ellersnarare bygga om till stall.. den bortersta längan på garaget/carportarna kommer bli boxplatser till mina små =). Hoppas bara bonden står vid sitt ord och låter mig hyra/arrendera plätten på andra sidan huset vintertid! =)

2009-08-16 @ 21:02:10
URL: http://arden.blogg.se/
Postat av: cecilia

Jag är kass på att använda bälte i buss men i taxi och i en bil är det en självklarhet... Tuvärr är jag nog en av dom som sitter och pratar i telefon hela resan. Men vad ska ajg göra jag har svårt att vara tyst...;) Syns i morgon.. jätte skoj. kramen

2009-08-16 @ 21:02:31
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: cattis

jag kan faktiskt skryta me att ja använder bälte i buss..säkert en skeda udde-bo gen som slår igenom...540 har satt sina spår..

2009-08-17 @ 12:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0