Det smidiga är ibland inte så lätt

Att en vanlig hederlig bussresa ska ställa till problem är ju konstigt...tänk den gamla goda tiden när man kunde batala sin bussresa på bussen, smidigt o enkelt...men nej det går inte för 2000-talet ska tydligen spejsas till ordentligt. SMS-biljett heter det nu..javisst..o jag som åker buss ett fåtal ggr om året skulle ta mig en tripp i fredags när jag skulle till station för vidare färd mot Sthlm (jag hade kollat ut bästa buss o tid)...så käckt knappar jag in SMS:et o skickar iväg det..får tillbaka att det är tillfälligt fel o att jag ska återkomma eller ringa ett nummer...
jag ringer upp o tanten i luren är minst sagt inte alls medvetande om vad man ska göra när det inte fungerar
Jaha vad gör jag nu när mitt tåg går om 20 minuter
Nää det vet jag inte fick jag till svar det enda du kan göra är att gå till ett återförsäljningsställe...
Men hallå det finns inget här!!!!
Du får gärna ringa o klaga på måndag fick jag till svar
..jaja klart att jag ska men det har jag inte tid o prata om nu!!!
O jag kände hur arg jag var..jag svor på det här systemet som ska va så smidigt..
Du får fixa en taxi till mig sa jag..
Jaha vart befinner du dig...men du det är väll enklast om du ringer själv
O då sa det klick i örat på henne...
Fick en taxi o kom till station o jag kan lova att kvittot är sparat...ersättning tack..kostade 100 istället för 15 kr...principsak!!!

/Anna


Kommentarer
Postat av: angelica

Jag förstår att du blev rasande, idiot!

Jag har en klasskompis som hatar östgötatrafiken, ska jag kanske se till att ni solstrålar får sammanstråla.. HaHa!!

2009-02-09 @ 16:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0