en ovanlig morgon...

Igårkväll:  
"Angan, imorrn måste jag verkligen ta mig upp när klockan ringer, hjälper du mig är det toppen..
Du får göra hur du vill, jag lovar att jag inte blir arg!"




Imorse:
Klockan ringer.. jag hoppar ur sängen.. laddad till TUSEN!
Inleder med att klia lite i nacken.. Nehej.. hjälpte inte.. han rör knappt på sig..
Börjar berätta om mina knasiga drömmar jag haft inatt.. får ett litet mumlande tillbaka..

Hoppar ur sängen o vinklar upp persiennerna för o ljusa upp det hela lite.. påpekar att det kommer bli fiiiint väder idag.. jag blir ju själv mycket piggare av att veta sånt.. hoppades att det skulle funka.. men.. njae..

Går tillbaka till sängen, drar snällt av täcket o tishirten (annars blir det ju liksom inte tillräckligt kallt, mohaha) o påpekar att det snart kommer bli otrevligt om han inte reser på sig..
Snurrar tishirten som man gör med en handduk när man ska till o snärta.. men ok, här inser till o med jag att det börjar gå över styr.. så hotet blir aldrig ett löfte..
Lägger mig breve han, börjar peta.. ja.. ÖVERALLT.. riktigt sådär irriterande..
Nu börjar det grymtas riktigt ordentligt.. får höra att jag är äckligt pigg, o att vi borde vila bara feeeeem minuter till..

Men NEJ.. nya tag!! Jag börjar hoppa omkring i sängen.. till en början bara upp o ner.. men till slut åt sidan o över honom.. ("Oj Oj.. vilken cirkus!" - hinner jag tänka innan jag kommer på hur jag ska lägga in den slutgiltiga stöten..)

Lägger mig nära nära o meddelar att det får vara nog nu.. och.. börjar skaka i hela kroppen som om jag fått kramp.. helt hysteriskt.. samtidigt som jag skriker: "Oj Oj Oj, nu krampar jag, Oj Oj!!"
(jag vet att man inte skämtar om såna härna saker, men.. ändå..)

Summa summarum - Nu vet jag i vilken ände jag ska börja nästa gång han ber om hjälp..
/angelica

Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe, ja du Angelica du är verkligen bäst!! Jisses vad jag skrattade! Jag ska komma ihåg dina knep, de kan alltid vara till användning ;) Nu ska jag sanrt göra mig klar o gå ut och gå en sväng i solen, jag lovar att njuta åt dig också! Kramar

2009-04-03 @ 08:57:41
Postat av: FASTER AGNETHA

HAHA Att du var lite galen det visste jag, men så galen. Bra gjort (ANGELICA)men nästa gång blir det väl ett vatten glas kram

2009-04-03 @ 09:08:28
Postat av: Empa

Hahahaha.. vilken vilde du är!!! Men som i föregående inlägg så tycker jag att du ska satsa på ett glas iskallt vatten nästa gång.. det FUNKAR! Då slipper du hoppa runt och ha dig ;-)

Pusssss

2009-04-03 @ 10:35:00
URL: http://empaaa.blogg.se/
Postat av: cattis

TACKAR! Kämpar varje morgon med min kar´l...det funkar ju men ack så tråkigt att köra samma metod varje morgon..tackar bockar nickar, tack tack!



kram

2009-04-03 @ 15:03:32
Postat av: Veronica

Å jösses vad arg jag hade varit på den personen som eventuellt väckt mig på ett sådant sätt! Men, det verkade funka...

2009-04-03 @ 16:48:25
URL: http://mizzv.blogg.se/
Postat av: Du vet vem

Hade det inte varit enklare om du bara ställt dig en bit från sängen o tagit av dig din T-shirt??



2009-04-03 @ 18:51:54
Postat av: Jossan

tionde kommentarsinlägget Angelica! Nu kanske Jossan får kraft att fortsätta blogga =) Syns på jobbet!



Kram

2009-04-04 @ 01:51:13
URL: http://josefinmagnusson.blogspot.com
Postat av: Emma

haha ska testa om det funkar nästa gång!! Haha

2009-04-05 @ 12:06:54
URL: http://arden.blogg.se/
Postat av: Emma

Hihi, du är rolig du :) Med den där metoden skulle man nog tjäna tid på att låta honom snooza en gång... eller kanske inte....?

2009-04-05 @ 20:45:52
Postat av: kuzz

haha kuzz då, du är rolig! SAKNA!

2009-04-05 @ 22:47:51
URL: http://mandihs.blogspot.com
Postat av: Kavita

HAHAHA du e för rolig!säker på att detta är en ovanlig morgon!?:) hehe Kul at du fått lust o blogga igen! Å att du tittar in hos mig:) ha det gott i solen nu, massa kramar

2009-04-07 @ 19:07:42
URL: http://kavitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0