'Att Göra' - Listan

Mmm, det är nog så jag måste inse att jag funkar..
För att få nåt vettigt gjort en ledig dag måste jag skriva en lista som jag sen kan stryka/bocka av efter hand.. som för att uppmuntra mig själv.. HaHa.. Bra där! 


Exempel på lista:                                                                          
# Dammsuga vardagsrummet
# Plocka i disk i diskmaskinen
# Dammsuga hallen
# Vika tvätten
# Promenad
# Dammsuga köket
# Köra en diskmaskin
# Ringa Tre och ändra ringsignalen som folk blir galna på
# Plocka ur diskmaskinen
# Dammsuga sovrummet

Lägg märke till min strategi att dela upp t ex dammsugningen i massa olika delar.. haha, tror att jag gör det för att få bocka av flera ggr.. jag vet också att jag sätter en bock direkt efter varje genomförd punkt.. avbryter alltså dammsugningen mellan varje rum för att med egna ögon se att jag faktiskt närmar mig slutet..
Ibland för jag in nya punkter efter hand, gärna punkter som redan är gjorda..
Ser fram emot min lediga måndag imorrn..

/angelica

Kommentarer
Postat av: Tobbe

hehe rolig ledig dag =(

min måndagslista:



*kanske plocka ur disken om inte det gjorts

*SKA va fint väder så ut på flottbåten

*se på ifk norrköping

*troligen Inglourious Basterds på bio



vill du byta? :P

2009-08-23 @ 17:27:44
Postat av: Anonym

haha.. det där är såå jag... jag har lister till allt då det är såå skoj att stryka. Speciellt dom sakerna man redan gjort så listan blir längre men inte jobbigare... =) Min lista kommer nog likna din typ i morgon. Ha det bra.. Jo vad är ssg? Kramen

2009-08-23 @ 20:34:37
Postat av: Cecilia

Jag hatar när man skriver inlägg/komentarer och dom bara försvinner... Tyckte det var så skoj att läsa ditt inlägg fördet är så jag... Speciellt att skriva dit nya saker på listan som redan är gjorda. Listan ser längre ut men är inte jobbigare. Perfekt. Min dag i morgon kommer nog likna din lista typ.. =) Duktig är du i alla fall... vad är SSG?

Ha det fint nu.

Kramar från en annan listtjej...

2009-08-23 @ 20:37:00
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0